Når skaden er sket – hvad gør vi så?

Karsten Stiig Nielsen
14. december 2019 kl. 19:20

Det er vigtigt for klubben, at vores trænere er klædt godt på, hvis spillerne skulle komme til skade i vores regi. Så de bl.a. kan lave første skadevurdering og praktisk håndtering på banen til træning og kampe. Derfor var der ved fælles trænermøde onsdag den 11. december en gennemgang af bl.a. diagnosticering og praktiske guidelines for håndtering af de skadessituationer, som potentielt kan opstå. Oplægget blev holdt af fysioterapeut Jeppe Høvsgaard, som på kyndig vis gennemgik teorien og besvarede spørgsmål. Derudover blev der forevist praktisk brug af kompression.

Det kan i øvrigt nævnes, at vi som en fast regel i moderklubben altid sikrer, at vores trænere har været på et førstehjælpskursus indenfor de seneste 5 år.