Inspirationskursus for klubbens forældre

24. marts 2018 kl. 08:49
Forældrenes rolle er vigtig! I klubben sætter vi stor pris på den forældrehjælp, vi modtager i alle henseender. Derfor tilbyder vi nu også et mindre kursusforløb for ”vores” forældre, hvor man får muligheden for at blive ”klædt endnu bedre på”

Forældrenes indsats betyder meget for klub og spillere – både indenfor og udenfor banen! Af denne simple årsag, vil vi gerne give forældrene muligheden for at lære lidt mere om vores tilgang og ”livet som den gode børne/ungdomstræner”.

Kurset er for forældrene hos U6-U12 drenge og U5-U15 piger og instruktør er Claus Frank-Nielsen. Kurset tager udgangspunkt i tre søndage over de næste tre måneder. De tre dage er et mindre forløb, men kan man kun deltage på udvalgte dage, så er man naturligvis stadig meget velkommen.

8. april kl. 13-16

Træneren som håndværker

6. maj kl. 13-16

Observation – i teori og praksis

3. juni kl. 13-16

Træneren som håndværker – træningsindhold og form

Sportslig leder, Karsten Stiig Nielsen supplerer:

”I LBK 1921 er vi dybt afhængige af ikke bare engagerede forældre, men også forældre, som hjælper og guider deres børn – i tæt samspil med klubbens metoder og mindset”.

”Vi ønsker ikke at lokke forældrene til at skulle påtage sig en række faste opgaver, men vi ønsker at give muligheden for at få et kendskab til hvorfor, at vores trænere agerer og siger, som de gør. Jeg er sikker på, at de tre dage vil gavne hele klubben på den korte og lange bane”.

Kurset blev udbudt tirsdag d. 13. marts. Pt. er der allerede 16 forældre, der har tilmeldt sig den første afviklingsdag den 8. april.