Den sportslige organisering styrkes

10. august 2018 kl. 06:41

Fra sæsonen 18/19 i Lyngby Boldklub 1921 vil den sportslige struktur blive endnu tydeligere defineret. Blandt andet vil der nu være tre fodboldfaglige mellemledere, som skal sikre fodboldfaglig forankring. I tæt samarbejde med den sportslige leder, vil de få en vigtig rolle i tæt dialog og sparring med trænerne.

Se den sportslige organisering her

Helårlig Fodboldskole starter også op og vil være et nyt og vigtigt supplement til dagligdagen.

Sportslig leder, Karsten Stiig Nielsen fortæller:

”Vi er allerede dygtige på mange sportslige parametre. Vi har dygtige og dedikerede trænere. Spillerne er veluddannede og har mange ”gode vaner”. Samtidig er vi en struktureret klub med en stærk administration, som sikrer ordnede rammer for, at det sportslige kan florere.”

”Men vi ønsker at skrue endnu mere på de sportslige parametre.  Spillefilosofien skal arbejdes endnu mere ind under huden. Alle segmenter skal håndteres med en konkret og defineret indsats”

”Vi gør ikke dette for omverdenens skyld! Vi gør det fordi, vi internt vil styrke os på vores forståelse af segmentopdeling, snitflader, ansvarsområder og fodbolduddannelse. Men vigtigst af alt skal vi sikre, at al det som vi går rundt og siger, det også bliver ført ud på banerne og til spillerne.

Mellemlederne kommer til at få en meget vigtig rolle. Derfor er det dejligt, at vi nu har tre så kompetente personer på de tre poster”.

Jesper Stougaard                     U+ træner (U10-U12 drenge)

Eyd K. M. Pedersen                  Sportslig koordinator for u-piger

Henrik Dau                                 Senioransvar / Leder af Helårlig Fodboldskole

De tre mellemledere er allerede i gang med deres opgaver.